A TANULMÁNYRÓL
Ebben az 1996-os tanulmányában Hadzsi Muhammad al-Kaaim Szafa Szavada a Szcientológia teológiáját, írásait és szertartásait vizsgálja – először önmagukban, majd összehasonlítva más vallási tradíciókkal, nevezetesen a Japánban őshonos vallásokkal, amelyekben tagsága és földrajzi okok révén a szerző nagyfokú jártassággal rendelkezik. Mint írja: „Nem lehet levonni más következtetést, mint hogy a Szcientológia valóban vallás. Több hasonlóságot mutat a japán vallásokkal, mint a nyugatiakkal, és ezért esetleg a Nyugaton félreértik, hiszen nem hasonlít a többi elfogadott fő valláshoz. Ám mégiscsak egy olyan nemzetközi vallás, amely nagyon hasonlít a Japánban létező vallásokhoz, amelyek követői mintegy 20 millióan vannak.”
ÉLETRAJZ
Hadzsi Muhammad al-Kaaim Szafa Szavada fél évszázadon át tanulmányozta a keleti és a nyugati vallásokat úgy, hogy háttere kiterjed mind az iszlámra, mind a sintoizmusra. Működött a jui-icu-sintó – ez a legrégebbi vallás Japánban – titkainak nyolcadik őrzőjeként. A jui-icu-sintó azt jelenti: „egyetlen isten, az ég és a föld teremtőjének útja”. A jui-icu-sintó titok vagy más néven a tamanoja titkok első őrzője Soto-ku Taisi (Sotoku koronahercege) volt 1440 évvel ezelőtt. A titkok második őrzője Tenmu császár volt, 712-től, aki emellett a Kodzsikit írta, az első írásos történelmi feljegyzést Japánról. A titkok harmadik őrzője a sugendó vallás alapítója volt. Ezenkívül – muszlimként szerzett hátteréhez híven – Szavada, mivel elzarándokolt Mekkába, megkapta az iszlámban tiszteletet élvező hadzsi címet. Az Ahlul-Bait (AS) Center elnöke volt Japánban, és lefordította japán nyelvre a Koránt. Korábban a Sophia Egyetem igazgatója volt, amely Japán egyik legkiválóbb egyeteme, és arra is vállalkozott, hogy betöltse Japán Kereszténydemokrata Pártjának elnöki pozícióját.